2011. április 27., szerda

Caravelle 1/100 Heller 1957 -ből!

Bizony a Francia Heller cég 1957-ben adta ki első dobozos készletét. Az 50. évfordulóra újra kiadták egy korabeli doboz másolatában. Valamint ami a legérdekesebb számozott példányban Az enyém a 3849 számú. Sajnos az eredetiről nem sikerült fotót szereznem, így elhiszem azt hogy ugyanilyen volt. A makett meg tuti hogy az 50 évvel ezelőtti mivel ilyet manapság már nem gyárt senki.... A minősége és az alkatrészbontása megfelel a gyerekkorom NDK utasszállító makettjeinek kidolgozottságával. Teli szegecsekkel panelvonalakkal borzalmasan nagy öntőcsonkokkal. Mindenesetre nekiláttam, mert amúgy nagyon korrekt kis gépnek néz ki. A rengeteg beszívódás nyomát illik eltüntetni, de majd a nagy darabok illesztésénél is lesz mit csiszolgatni az biztos. A matricalap nagyon klassz csak elfelejtették az ablakok helyét kihagyni így mindent egy sima kék csíkkal elintéztek... Én a színre fújást választottam most matricázgatás helyett.
Az összeállítási rajz inkább egy robbantott csirkére hasonlít mai szemmel nézve, bár kétségtelenül használható. Szép indigókékben nyomtatva (gondolom ilyen volt az eredeti)  A matricák felhelyezésre itt sem térnek ki de hát úgysem venném hasznát...
Szárazpróbán már szépen látszik a gyönyörű formája a makettnek. Az alkatrészek illesztéseinél azért rosszabbra számítottam, így kellemesen csalódtam.

Jelenlegi állapotában a kék csíkot felfújtam, az ablakok be lettek ragasztva és a törzs össze lett ragasztva. Most hagyom néhány napig pihenni aztán a szárnyak és a hajtóművek is rákerülnek. És akkor kapja majd meg a reményeim szerinti ütős festését. Ami felül fehér és az alja szárnya meg fémszín lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése