2011. május 30., hétfő

Szilvai Tibor Ford Focus WRC 1/24 Heller

Ez volt az első autó makettem, háromszor kezdtem neki, mert azt sem tudtam, hogy mit hogyan kell csinálni. De mire befejztem nemhogy elvette volna a kedvem az autóktól, hanem inkább meghozta. A Focus után készítettem még három rally autót, és tervben van egy-két darab.:-)
- A makettről: a Hellertől megszokott minőség, a rally autóikra jellemző egyszerűsítésekkel itt is találkozunk: hajtáslánc, felfüggesztések hiánya, rossz méretű betonos gumik. A gumikat javasolt kicserélni, a többi meg nem látszik az összeépített maketten. Ami látszik, ha nem is túl részletesen, de szépen ki van dolgoza az autón.
- Építésről: Mivel az egyszerűsítés miatt viszonylag kevés alkatrészböl áll a makett ezért könnyen és gyorsan megépíthető. Nekem pl első autó makettnek teljesen ideális volt, még egy kis házi feljavítást is alkalmaztam rajata. Antennákat cseréltem, felszelepeztem a kerekeket, beöveztem az üléseket, vonószemeket és kipufogó véget csináltam, valamint motor védő burkolatot és koptatót gyártottam hozzá 0,1 rézlemezből.
- Festésről: Közepes nehézségű feladat egy kezdő számára, mivel a kék színeket nekünk kell kimaszkolnunk és felfújnunk a karosszériára, valamint pár helyen a narancssárgát is. Különösebb gondom nem volt a festéssel, a Heller által javasolt színeket és festékeket használtam.
Összeségében egy jó kis kezdő készlet, de azért van rajta mit feljavítani, korrigálni. Nekem ez a makett hozta meg a kedvem a rally autókhoz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése